Keresés ebben a blogban

2011. május 30., hétfő

Az első normális munkanapon

A vasárnapunk eltelt munka mentesen. (a cím nem erre a napra vonatkozik) :) Úgy fest tehát, hogy nem nagyon szeretnének vasárnaponként dolgoztatni, bár ha olyan ütemben javul az időjárás, ahogyan azt a napokban tette, akkor minden esély megvan rá, hogy roskadozni, fog az eper és nem lesz tekintettel a vasárnapra sem. Ennek igazán örülnénk, mert a vasárnap az alapból túlóra pénzes. Megbeszéltem az eprekkel, hogy vasárnaponként ne hagyjanak fel a rohadási folyamattal, ez talán arra sarkalja a vezetőséget, hogy kizavarjanak vasárnaponként is egy pár órára.

Ma reggel, viszont már újult erővel felvértezve sorakoztunk a szokott helyen. Úgy döntöttem, hogy a magam módján megpróbálok a végére járni a legutóbbi szedés eredménytelenségének mivoltára. Így hát turbó üzemmódra kapcsoltam és megpróbáltam tényleg mindent kihozni magamból. Sokan már-már ijesztőnek találtátok a szombati szedés eredményét, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fizetési rendszer a következő: Alapvetően órabérben dolgozunk (6 font/óra) és aki átlag feletti mennyiséget szed az bónuszt kap. Tehát az, hogy a lista végén kullogtunk, nem azt jelenti, hogy nem kerestünk lóvét. Szóval aggodalomra semmi ok. A bónusz pénzünk, azonban egyelőre olybá tűnik román kezekben van.

Megvolt a szokásos eligazítás, vagy négyszer. Román gyerek önbecsülése rendben, kezdődhet a munka. 6-kor kezdtünk és 10 körül már láttam, hogy ez egy normális nap lesz mert jóval kevesebb fóliasátorral voltunk kész mint szombaton 10-re, pedig még én is turbóban nyomtam. Összességében 14:30-ig dolgoztunk (így kaphatta meg a normális jelzőt ez a munkanap) és kb. 20 tálcányit szedtem meg. Közben figyeltem a románokat, hogy mi lehet a titka a rendkívüli mennyiségeiknek. Kétségtelen, hogy eszméletlen tempóra képesek, ennek ellenére még mindig irreális amit papíron szednek. Persze őket nem küldik vissza újra átnézni a teljes sort, mert maradt rajta két szem. Én szombaton beleszaladtam egy olyanba, hogy nem szedtem eleget a dobozokba (ide tartozik, hogy a román gyerek öszze-vissza üvöltözik, hogy mit nem lehet azon megérteni, hogy 250 grammot kell szedni egy dobozba...) és visszaküldött ez a rendkívüli képességű az egész ládával, hogy szedjek bele még kb. 6 szemet. No hasonló eset ma is történt, azzal a különbséggel, hogy amikor adtam le az epret (szerencsémre Jannál) kérdeztem, hogy hova rakjam a ládáimat és Jan ránézett a ládámra, majd azt találta mondani, hogy: Tomi ez üres. (Ez annyit jelentett, hogy nincs benne elég.) Ahogy ezt azzal a mérhetetlenül kimért stílusával mondja, szinte elhiszi az ember, hogy ezt akarta hallani. Kezdtem, volna átpakolni a dobozokat, hogy mehessek vele vissza, amikor Jan nyugalomra intett, (ez is nagyon jól jellemzi. El tudtok képzelni egy embert akinél van realitása annak, hogy engem nyugalomra int...) majd átpakolt egy-két epret azokból a dobozokból amiben több volt s hozzáfűzte it's good. A nap végére, azért Jan is megelégelte már, hogy a román csávó 5 percenként nyomogatja a walkie-talkie-t, (biztos örül, hogy lát ilyet) és meg is jegyezte, hogy mit akar már megint?!

Munka után fokozott izgalommal vártuk, vajon hány kilót szedtünk óránként és, hogy vajh mi az új román világcsúcs. Már javában ezt a bejegyzést írtam, mikor jöttek a lakótársaink, hogy ki van írva az eredmény de nem kg/óra hanem valamennyi font van az emberek neve mellé írva. Az én nevem mellett 20 font van és a többi honfitársam is nagyon hasonló adatokkal szerepel a listán, összességében pedig a lista közepén vagyunk. Ez a fontos rendszer meglepő volt de nekem megnyugtató is egyben, már csak azért is, mert ha ez a teljes napi bérünk akkor egy pillanatig sem kell tovább gondolkodni azon, hogy mit várjunk ettől a helytől. (Kocc és kész) Abban az esetben ha ez a 20 font az órabérre számolandó rá, azaz ha a szüneteket levonom 62 fontot kerestem ma összesen, akkor viszont minden nagyon rendben van, mert egyre több eper, fog érni ahogy jön a nyár és talán mi is egyre ügyesebbek leszünk. Legkésőbb pénteken kiderül minden, mert akkor kapunk összesítőt, meg fizetést is, bár az újak még lehet, hogy ezen a héten nem kapnak fizetést. A mai román bajnok eredménye egyébként 65 font. Holnapra megint bags van kiírva, de sajnos elég kevés van már belőle, úgyhogy várhatóan dél körül végzünk.

A munkán túl nem sok izgalmas történik, leginkább az angolunkat fejlesztgetjük, és egy esetleges új munkahelyre való bekerüléshez rendezgetjük iratainkat (angol önéletrajz stb...) Az András funoknak elmondanám, hogy lehet, hogy "haza kell küldenem", mert alig tud felkelni reggelente úgy fáj a háta és ez a nap folyamán sem csillapodik. Azt azért el kell mondani, hogy nem éppen gerinckímélő ágyunk van mert ha belefekszünk fél métert lejjebb liftezünk. Remélhetőleg hamarosan rendbe jön. Úgy vélem amint rendezi magában mindazt amit HÁTRAhagyott, csillapodni fog a fájdalom is.

1 megjegyzés:

  1. Tesi!
    Biztasson az,hogy ennél már csak jobb lehet!!
    Andrásnak jobbulást,neked meg KITARTÁST!
    BÉKE!!!!!!!!!
    U.I:-Veled vagyunk!

    VálaszTörlés