Keresés ebben a blogban

2011. május 25., szerda

Akkor most mi is van a melóval?

Elmondom nektek, hogy mi van a melóval. Tegnap reggel egy edinburghi munkaközvetítőtől kijött a farmra 3 ember és elkészítették a papírjainkat az adókártyához. Ismét egy nagyon rendes fickóhoz kerültünk, ez is azt bizonyítja, hogy összességében a Skótok jó arcok. Két hét múlva lesz kész a kártyánk. Tehát letudtuk a kötelezőt és továbbra is tűkön ülve vártuk, hogy valaki végre közölje, hogy mikor kezdhetünk dolgozni. A várakozásunkat egy könnyed Chilli con carne elkészítésével múlattuk. Erről annyit kell tudni hogy itt a Chilli alap, nem pont ugyanolyan mint otthon. Még András is kínok közt küzdötte le, pedig ő aztán az önsanyargatás mintapéldánya. Egyébkén nem nehéz eltölteni az időt, mert az internettel való bármilyen kapcsolat napszakokat vesz igénybe. Sajnos ezen a téren sikerült tetten érni az első valótlan állítást ami a farmról szóló információs lapon van. Feketén-fehéren le van írva, hogy itt van net, valójában pedig innen nézve már nincs olyan színárnyalat, amely ezt bizonyítaná. ( Zoli! Itt azt mondják, hogy a Concordia intézte a netet és nem tudják miért nem működik. Csak azért írom ezt mert lehet, hogy máshol is előfordulhat ez a probléma.)
Addig-addig múlattuk az időt a semmittevéssel, (persze ez magában foglal egy kis ping-pongot, meg egy kis biliárdot) amíg a reménytől felbuzdulva, egyszer csak átmentünk a központi karavánba s lám ki van írva a magyar csapat a másnapi munkára. Munka leírása: bags. Szerintem aki nem tud angolul az is érzi, hogy ez nem sejteti a a világ legkönnyebb munkáját. No de sebaj, megörültünk, hogy lehet menni dolgozni. Gyorsan ki is csíptük magunkat a tollasbálba, én még meg akartam írni nektek mindezt de a mobilnet is olyan, hogy 0,00002bit / 3millió fényévvel működik. ("Utódaimat", óvnám attól, hogy az O2-nél vegyenek mobilnetet, (30 font)  mert ippenhogy lehet használni és az O2-es telefon kártya feltöltését is gondoljátok át, mert mi 15 fonttal töltöttük fel és kaptunk érte 100 perec ingyenes nemzetközi beszélgetést, bármely hálózatba, viszont van egy szolgáltató, a neve Lebara, akinél a nemzetközi telefonálás 1perc 1 penny. Mi sem nagyon akartuk elhinni, de egy magyar kőműves brigáddal utaztunk a repülőn és ők mondták, hogy ez a legjobb. Láttuk is a reklámját Dundeeban, tehát nem kamu. Egyébként nekünk azt mondta mindenki otthon, hogy a telefon elengedhetetlen. Kivéve ha farmon dolgozol, igazából semmi szükségem rá, csak azért jó mert haza tudok telefonálni)

Reggel csak úgy pattant kifele a szemünk.Természetesen Andrásban nem kell csalódni, ő olyan két-három órával hamarabb kel mint az átlag. Azt mondja ez nem rossz neki, de azért most itt horkol mellettem. (kicsit hangos). Szóval, egy kis reggeli, meg a reggeli kötelező és már kint is voltunk a gyülekezős helyszínen. Ez pont 10 méterre van a karavánunktól. Igen szerencsések vagyunk a szálláshelyünk szempontjából, mert az összes karaván a disznóólak és az emésztő között van kivéve kettőt, amelyek a központi illetve a ping-pongozós karaván között vannak. Ez utóbbiak egyikét birtokoljuk.
Ez nem tavacska :) Azért ennek a szaga biztonsággal áthatja az egész területet.

Tehát reggel gyorsba kiválogattak minket, hogy ki milyen munkára megy. Mi Janhoz kerültünk. Próbáltam a nyomában maradni, tudva, hogyha valamit mond én vagyok az egyetlen aki talán megtudja fejteni mi is lehet az. Amúgy András is elég jól érti már amit mondanak, (helyenként jobban mint én) csak a beszéddel kapcsolatban bátortalan még. Szóval megyünk mendegélünk Jannal és a következő beszélgetés zajli:

Jan - Where are you form
én  - From Hungary, and you?
Jan - From Slovakia.
Kis hatásszünet, majd
én  - Big frends.
Jan, én - hahahahahahahaha :)

Azt hiszem ez megadta az alaphangot. Még váltottunk így privátban egy pár szót a csabai kolbászról meg a halászléről, meg hogy hihetetlen, hogy létezik magyar vegetáriánus ember. :) Ezt nehezen emésztette. No, ott is voltunk a munkaterületen. (kb. 3 perc séta) Itt derült ki tehát, hogy a bags annyit tesz, hogy raklapokon vannak zsákok (kb. 10-15 kilós) amiben speckó föld van meg az eper, kezdeti stádiumban. A feladat annyi volt, hogy meg kellett ütögetni a zsákot, hogy fellazuljon a föld és letenni őket a helyükre, ha hiszitek ha nem, mindezt nem lassan kellett végrehajtani. Reggel 8-tól délután 3-ig tartott a meló, két 15 és egy 30 perces ebédszünettel. Természetesen a munka 3/4-ében esett az eső de legalább a szél nem fújt ami komoly újdonságnak számít. Jan tényleg nagyon rendes volt, mert amint meglátta, hogy jön a managger szólt, hogy most húzzunk bele, még olyan is volt, hogy beállt hozzánk segíteni és ha kicsit úgy maradtunk, elmagyarázta, hogy figyelni kell a kék kisbuszt (abban ül a managger) és ha jön, akkor kell keményen tolni. Szóval remélem Jannál maradunk mert rendkívül közvetlen és laza. Odajön, megkérdezi, hogy mindent értesz Tomi? Meg ilyen apróságok. Nem az van hogy ha valamit nem értek akkor hú de hülye vagyok mert nem vagyok perfekt 10 nyelvből. Összességében olyan volt a munka mint amire számítottunk, csak attól félek egy kicsit, hogy ha ezt a melót minimálbérrel számolják, akkor így, hogy hat órát dolgoztunk, pillanatok alatt felemésztenek a kamatok. Tehát remélem, hogy vagy lesz több meló, vagy egy kicsit jobb lóvét adnak, mert ha nem, akkor muszáj lesz koccolni, még akkor is ha nem akarunk. Ez még a jövő zenéje. Szerettem volna feltenni pár képet a munkánkról de meló közben nem vittem ki a gépet, most meg nem várhatjátok el, hogy kimenjek a zuhogó esőbe. Ugye?! Amint egy kicsit jobb idő lesz lefotózom, meg adós vagyok még a karavánok belsejével és lesz kép a távolban fellelhető golf pályáról is amit a "szegény" skótok zuhogó esőben, öntözőrendszerrel locsolna. (Na akkor ez mi egy magyar vegetáriánushoz képest?) :)


Ui.: Köszönet annak az egy, azaz egyetlen embernek, aki reagál a bejegyzésekre! Mert számít ám. A statisztika szerint egy nap alatt kb. 40-50-en olvassátok a blogot. (tök jó) Eszemben sincs panaszkodni csak úgy érzem megérdemli a kitüntetett figyelmet az az egy ember aki ír és ezzel egy kis hazai ízt csempész az életembe. Köszi Tes, sokat ad.

4 megjegyzés:

  1. Tomikám! Én egy párszor próbáltam már írni, de úgy látszik béna vagyok hozzá. (Most is próbálkozom!) Ha elmegy, akkor írok még - van mit!
    Puszi! Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Úgy látom, OK!
    Először is (nem, nulladikként): gyönyörű a háttér, kár, hogy alig látszik.
    Aztán: Nem lehet abbahagyni az olvasást. Már készültem lefeküdni, gondoltam, hogy fogom a könyvem, és olvasok egy kicsit, mielőtt elalszom, de előtte "megnézlek". Haláli jól fogalmazol (a helyesírásod 98 %-os), és mindig pont azt írod, ami éppen érdekel, vagy éppen megkérdezném. Úgyhogy úgy látom, lassan fogom befejezni a könyvem (Anya egyik kedvenc könyvét, Halda Alíz-t olvasom).

    A munkába bele fogsz jönni, szerencsére jó emberek vesznek körül, az viszont tényleg baj, hogy nem lesz túl sok a pénz. De várjuk ki a végét, hátha jól alakul.

    Egyelőre ennyit, figyellek! Sok szerencsét, ügyes légy/leszel!

    Megyek Halda Alízhoz! Jó éjszakát (nekem, mert nálatok még fiatalabb az idő)!

    Ja, és én is várom a fotókat! Ha lesz időd, tegyél föl minél többet.

    Puszi! Zsuzsa

    VálaszTörlés
  3. hey Tom!Tudod Tesi rám számíthatsz!
    Mutterral isszuk szavaid/
    KITARTÁS!
    u.i:Jan-t üdvözlöm

    VálaszTörlés
  4. Szakadó eső, szél, de ne aggódj..a hajad így is tökéletes...

    VálaszTörlés